Story Of My Life

2013 lider mot sitt slut. Ett år går så fort och jag inspirerades av en viss Annie att göra en tillbakablick. Lyssnar på låten Story of my life, men det blir glimtar ur Story of 2013: Nyåret firades i Tänndalen med Linnea och hennes tjocka släkt. Mycket skidåkning. Början av 2013 bodde jag på Väddö, ägnade mycket tid åt plugget mot min stora dröm, Hälsopedagog. Delade lya med Paulina (Von) Knopf, hade praktik belägen i Gnesta och delade även då lya med Paulina. Vi har bott i drygt 3 år tillsammans och än är vi sams. Åkte halvvasan på tiden 3 h 15 min. Har dragits med en tennisarmbåge stora delar av året men som äntligen börjar ge mig sig på riktigt. Åkte Jämtlandstriangeln med kombon mitt under påskruset. Men det var vackra skiddagar. Ett antal orientering och orienteringsskyttetävlingar har genomförts med både bättre och sämre resultat. Huvudsaken är att det är kul och det tycker jag oavsett resultat. Är född in i bästa sporten i vilket fall som helst. Tack. Tog examen från Väddö folkhögskola. Skiljdes från den bästa klassen, som gett mig så mycket glädje,skratt, lycka och upplevelser under dessa 2 år. Lärt känna nya bekantskaper och behållit dem som gör mig glad. Utan vänner skulle det vara trist. Tacka vet jag er. Har umgåtts en del med syskonbarnet Axel som blir 2 år i februari 2014. Jobbade i Eksjö som orienteringsledare i 4 veckor. Säger bara världens bästa sommarjobb. Ett år äldre och ett år klokare, 23 år. Har införskaffat en MTB och även tävlat trots min lilla rädsla. Vi har byggt ett utegym på Borgsmarker som blivit uppskattat av allmänheten. O-ringen i Boden, bodde i hus med ett härligt kollektiv. Vandrat Abisko- Nikkaloukta med Paulina och kusifin Edvard. Sprang VM i orienteringsskytte och blev 7:a, bästa resultat på vm som senior. Varit fjällvärd/stugvärd med Peter. 3 underbara veckor i Singi. Jag lär ständigt känna mig själv, utvecklas, inspireras och utmanar mig själv för att det är kul. Jag har hållit mig till min plan att hitta en bra träningsmängd och att öka långsamt för mitt eget bästa och har även tillåtit mig själv att bara vara. Jag har varit rätt bra på att filosofera och ifrågasätta varför. Systerskryssning till Tallin med mycket dans och skratt. Jag har äntligen pimpat mitt vapen. Har börjat lite smått att arbeta med mitt drömyrke. Men då det är svårt att hitta jobb har jag 2 olika Hälsopedagogsjobb och vikarierar på ett boende för personer med funktionsnedsättning (Urkul och givande) samt extra på Hemköp. Det är ett pysslande att få ihop det, det går än så länge. Jag kämpar på och sen får vi se vad nästa år erbjuder. Jag ska i vilket fall som helst följa mina drömmar. Ser framemot ett nytt år med nya utmaningar.

Kommentarer:

1 Annie:

<3

Kommentera här: