Sing for you






Att gå från att sitta på en häst till att vara "invalid" kan ske snabbt. Och att ett litet benbrott kan ställa till det på många vis har jag nu fått uppleva. Thoughest är namnet på tävlingen som vi 6 brudar skulle ta sig an, vi var taggade, aningen fruktade inför de tuffaste hindrena, men fanns en lindrig utväg, penalty loop.. Så det kändes överkomligt! Vi starta, vi tog det lugnt, ett hinder, 2, 3 och så på det fjärde, jag tog sats och skulle ut i dipsgången.. Allt gick så fort, kom upp, men lika fort vek sig armen och knaket som hördes, hörde många! jag föll och sa direkt, den är bruten.. Från och med nu har jag upplevt riktig smärta, att behöva vänta ca 2 h på att få första morfinet var olidligt och frustrerande.. Resan till sjukan var med andra ord lång, först skumpig fyrhjuling till röda korsets base, stod där i väntan på fordon till sjukan. Blev en vanlig taxi, med armen dinglandes helt lealös var denna resa smärtsam. Kom till vårdcentral, ej så vänligt besök men fick två sköna ambulansförare som tog sig an mig. Sen blev det mer lugnande, röntgen, utfrågning och väntan. överarmen, humerus visade sig vara i 3 delar, frågan dök upp, har du ostoporos eller har du haft anorexia? ööööh, neej! Då var sades det lite skämtsamt, jaha, då har du tydligen starkare muskler än ditt skelett.. ;) Blev gipsad och omhändertagen över natten, väldigt skönt och är tacksam för det. fick även en ny vän, Gudrun 80 bast. Vi hade trevliga samtal! Vips så är jag nu hemma ofrivilligt och ska ta det lugnt. Min kloka faster (samma personlighetstyp) och jag har nu kommit fram till att detta bör vara ett tecken. Lugna ner mig!! Ta det lugnt. Jag är alltså ett levande bevis på att det är inte bra att ha för många roliga saker inplanerade hela tiden. Jag behöver ha "lite tråkigt" också.. Har fått mig en läxa och ser framemot att läkas och komma tillbaka. Dock på en bra nivå! Kämpa!

Kommentera här: