Blame it on me




Idag har jag kånkat runt min söta massagebänk i storstockholm, har både masserat och haft Hälsosamtal. Dagar som dessa är så otroligt givande och jag utvecklas i min roll som hälsopedagog. Det är spännande. 
Jag får även tankeställare. 
Vad är hälsa för mig? 
Hur har jag det i mitt liv just nu? 

Bra frågor det där. Ska ge mig själv lite tid och skriva ner detta. 

Det är bra att få stanna upp mitt i allt vardagsrull, sova, äta, träna, jobba och så lite ditt och datt. Det rullar nästan alltid på autopilot. Ska försöka tryckanpå pause och se vad jag, Julia behöver för att må bra. 

Det var ett speciellt ögonblick idag, jag gick på gångvägen och möter en äldre tjej som ser ut som en vanlig människa som är ute på promenad i sköna mjukisar.. Hon sätter sig ner på parkbänken: säger hej när jag passerar och frågar mig. Hur ska jag göra för att bli frisk? 

Jag blir först helt paff, tänker efter och säger; att det där är en svår fråga. 
Hon säger: ja. Jag säger att hon får försöka kämpa och vara stark. 
Hon ser lite uppgiven ut. Vet inte vad som hade varit ett bra svar. Det kom så plötsligt och påvägen till tuben.. En lite svettig, halvstressad Julia liksom. 

Men tanken jag får är att detta samhälle, är fan inte alltid så lätt att leva i. 

Så keep up the good work, for yourself. 🌟❤️🌟❤️

Kommentera här: