Hela huset


Idag bjuder jag på denna mongobild, hängde en halv dag med syster, då kan det bli lite tokerier så att säga..  Igår blev det ett bakslag, anade ugglor i mossen när jag armen svullnat till en boll och jag började fiffla med skenan.. Det visade sig att det hade blivit skavsår (liknande brännsår) under skenan och av den. Vilket inte såg eller luktade så fräscht! Det här var precis vad jag behövde just då; eller inte! Mor (s.k hemassistentkåren) och jag åkte till vårdcentralen och de hänvisade oss till akuten där vi fick vänta ett bra tag. Men väl inne så blev vi vänligt och bra bemötta! Skönt! Visade sig inte vara infekterat utan efter lite ompyssling så vände vi hemåt.. Dessa sår måste nu dock tas omhand minst två ggr i veckan hos distriktsköterskan. MMMBAAH! Idag firar jag och armen 4 veckor som invalid och förutom igår så har det gått framåt! Det jag brottas med fortfarande är tanken på att det pågar orienteringstävlingar (b.la jukola) just nu som jag missar.. Men det kommer fler tävlingar och jag klarar mig faktiskt, har ju klarat mig hittills. Så resten blir pice of cake! "Det som inte dödar det härdar". Det värsta är väl att missa Ol-skytte VM i Berlin. Men glädjande nog åker jag dit som ledare! Det blir kul. Kan meddela att min bronsmedalj jag tog på världscupen i Finlandia den klarade jag inte av att se, den hade fått en synlig plats i mitt fönster.. Men har lagt undan den i en låda för tillfället!

Kommentera här: